Vragen over producten

Hier vindt u antwoorden op veelgestelde vragen. 

Probeer het modem van uw provider te resetten.


Het modem is het kastje van uw internet/tv provider en staat vaak in de meterkast. Het makkelijkste is de stekker van het modem even te verwijderen, een minuut te wachten en vervolgens de stekker er weer terug in te doen. Na ongeveer 5 minuten zou het modem vervolgens weer goed moeten werken.

Probeer het modem van uw provider te resetten.

 

Het modem is het kastje van uw internet/tv provider en staat vaak in de meterkast. Het makkelijkste is de stekker van het modem even te verwijderen, een minuut te wachten en vervolgens de stekker er weer terug in te doen. Na ongeveer 5 minuten zou het modem vervolgens weer goed moeten werken.

* Werkt bovenstaande niet? Test dan de telefoon op een andere locatie, zoals bijvoorbeeld bij de buren, vrienden of familie, om te kijken of het probleem in de telefoon zit of in de telefoonlijn.

- Werkt de telefoon wel op een andere locatie? Neem dan contact op met uw provider.

- Werkt de telefoon ook niet op een andere locatie?
Uw toestel is dan mogelijk defect. 

Meld dan de telefoon aan voor reparatie, zodat onze monteurs het probleem voor u kunnen oplossen.

Als de telefoon geen garantie meer heeft kunt u hier ook een nieuwe vinden!

Uw toestel staat waarschijnlijk op pulskiezen. Raadpleeg uw handleiding hoe u het toestel kan instellen op toon kiezen.

Na deze stap adviseren we u het modem van de provider (indien van toepassing) te resetten.

Het modem is het kastje van uw internet/tv provider en staat vaak in de meterkast. Het makkelijkste is de stekker van het modem even te verwijderen, een minuut te wachten en vervolgens de stekker er weer terug in te doen. Na ongeveer 5 minuten zou het modem vervolgens weer goed moeten werken.

Uw toestel staat waarschijnlijk op pulskiezen. Raadpleeg uw handleiding hoe u het toestel kan instellen op toon kiezen.

Na deze stap adviseren we u het modem van de provider (indien van toepassing) te resetten.

Het modem is het kastje van uw internet/tv provider en staat vaak in de meterkast. Het makkelijkste is de stekker van het modem even te verwijderen, een minuut te wachten en vervolgens de stekker er weer terug in te doen. Na ongeveer 5 minuten zou het modem vervolgens weer goed moeten werken.

U heeft ingesproken berichten. Beluister deze gemiste gesprekken. Raadpleeg de handleiding van uw toestel hoe dit moet.

Probeer de alarmknop opnieuw aan te melden op de basis, raadpleeg uw handleiding hoe u de alarmknop moet aanmelden.

Probeer eerst alle alarmknoppen af te melden, zie handleiding hoe je dit moet doen.

Daarna kunt u de alarmknop weer aanmelden.

- Controleer of voeding adapter aangesloten is op de basis (het laadstation).


- Probeer de handset opnieuw aan te melden op de basis. Raadpleeg de handleiding van uw toestel hoe dit moet. 

Probeer de toetsenvergrendeling  uit te schakelen, Raadpleeg uw handleiding hoe u de toetsenvergrendeling kan uitschakelen.

Waarschijnlijk is de beltoon uitgeschakeld, dit kunt u merken als u een muziektoontje met een streep erdoorheen in het display te zien is. Raadpleeg hiervoor uw handleiding .


- Staat de beltoon goed ingesteld maar is het probleem niet verholpen? Probeer het modem van uw provider te resetten.

Het modem is het kastje van uw internet/tv provider en staat vaak in de meterkast. Het makkelijkste is de stekker van het modem even te verwijderen, een minuut te wachten en vervolgens de stekker er weer terug in te doen. Na ongeveer 5 minuten zou het modem vervolgens weer goed moeten werken.

Probeer het modem van uw provider te resetten.


Het modem is het kastje van uw internet/tv provider en staat vaak in de meterkast. Het makkelijkste is de stekker van het modem even te verwijderen, een minuut te wachten en vervolgens de stekker er weer terug in te doen. Na ongeveer 5 minuten zou het modem vervolgens weer goed moeten werken.

- Staat er handset 1,2 of 3 in het scherm? Dan is de handset goed aangemeld. Staat er iets anders in het scherm, zoals bijvoorbeeld “registreer”.  Dan is de handset de verbinding met de basis verloren en moet hij opnieuw worden aangemeld. Zie dan de handleiding voor het aanmelden van de handset.

- Probeer het modem van uw provider te resetten.

Het modem is het kastje van uw internet/tv provider en staat vaak in de meterkast. Het makkelijkste is de stekker van het modem even te verwijderen, een minuut te wachten en vervolgens de stekker er weer terug in te doen. Na ongeveer 5 minuten zou het modem vervolgens weer goed moeten werken.

* Werkt bovenstaande niet? Test dan de telefoon op een andere locatie, zoals bijvoorbeeld bij de buren, vrienden of familie, om te kijken of het probleem in de telefoon zit of in de telefoonlijn.

- Werkt de telefoon wel op een andere locatie? Neem dan contact op met uw provider.

- Werkt de telefoon ook niet op een andere locatie? 
Uw toestel is dan mogelijk defect. 

Meld dan de telefoon aan voor reparatie, zodat onze monteurs het probleem voor u kunnen oplossen.

Als de telefoon geen garantie meer heeft kunt u hier ook een nieuwe vinden!

Uw toestel staat waarschijnlijk op pulskiezen. Raadpleeg uw handleiding hoe u het toestel kan instellen op toon kiezen.

Na deze stap adviseren we u het modem van de provider (indien van toepassing) te resetten.

Het modem is het kastje van uw internet/tv provider en staat vaak in de meterkast. Het makkelijkste is de stekker van het modem even te verwijderen, een minuut te wachten en vervolgens de stekker er weer terug in te doen. Na ongeveer 5 minuten zou het modem vervolgens weer goed moeten werken.

Uw toestel staat waarschijnlijk op pulskiezen. Raadpleeg uw handleiding hoe u het toestel kan instellen op toon kiezen.

Na deze stap adviseren we u het modem van de provider (indien van toepassing) te resetten.

Het modem is het kastje van uw internet/tv provider en staat vaak in de meterkast. Het makkelijkste is de stekker van het modem even te verwijderen, een minuut te wachten en vervolgens de stekker er weer terug in te doen. Na ongeveer 5 minuten zou het modem vervolgens weer goed moeten werken.

U heeft ingesproken berichten. Beluister deze gemiste gesprekken. Raadpleeg de handleiding van uw toestel hoe dit moet.

Uw hoornvolume staat laag of uit. Dit kunt u niet in het menu instellen.

Het hoornvolume kunt u inschakelen of verhogen door tijdens een gesprek op de plus toets of pijltje naar boven te drukken. Deze toets bevind zich meestal in het midden van het toestel of aan de zijkant. 

Probeer de toetsenblokkering uit te schakelen. Zie handleiding hoe je de toetsenblokkering moet uitschakelen.

- Controleer bij instellingen en/of gebruikersprofielen of dit op “algemeen” staat ingesteld.
- Probeer het belvolume harder te zetten door op de plus toets of pijltje naar boven te drukken.
- Als u het tekentje van een bel boven de hekjes toets ziet afgebeeld op uw telefoon, kunt u deze minimaal 3 seconden ingedrukt houden, om de beltoon weer in te schakelen.

De standaard telefoon codes zijn 1122, 0000 of 9999. U kunt deze ook vinden in de handleiding.

Probeer de rode hoorn toets 10 seconden ingedrukt te houden
Bekijk de instructie: FMA-5000_hoe installeer ik whatsapp

Let op dat RCC is ingeschakeld. Raadpleeg de handleiding van uw toestel hoe dit moet.

- Dag en datum verspringen niet.

Let op wanneer het toestel juist is ingesteld, dat de schakelaar bij de DATUM op OFF staat en de schakelaar bij POWER op ON staat.

- De datum verspringt om 12 uur in de middag.

Let op: bij instellen => dag slaat 2x om (12:00 & 24:00)

U heeft bij het instellen van de dag bijvoorbeeld 2x de maandag. Zorg ervoor dat voor 12 uur ’s-Middags de 1e maandag staat ingesteld.

Persoonlijke GSM alarmknop

- Zorg ervoor dat er voldoende beltegoed op staat.
- Probeer de toetsen wat langer ingedrukt te houden.

Let op dat de tekens "<" en ">" zijn weg gelaten bij het programmeren.

Groene LED:
> LED brandt permanent groen = Bezig met opladen
> LED knippert 1x per 1 sec = Zoekt netwerk
> LED knippert 1x per 5 sec = Batterij vol
> LED knippert 1x per 15 sec = Beperkte dienst / slecht bereik
> LED knippert 1x per 30 sec = Goede werking

Rode LED:
> LED brandt permanent rood = Tijdens SOS
> LED knippert 1x per 10 sec = Geen SIM geinstalleerd
> LED knippert 2x per 60 sec = Als batterij laag is (na sms bericht)
> LED knippert 3x = Algemene foutmelding dat iets mislukt is
> LED knippert 1x per 2 sec = Laadfout

Groene + Rode LED:
> Knipperen beiden 1x per 2 sec = Inkomende of uitgaande oproep
> Knipperen 2x per seconde = In en uitschakelen
- Controleer of de simkaart pincode vrij is.
- Controleer of de simkaart geactiveerd is.
- Toestel werkt alleen met een simkaart die 2G ondersteunt.
Ik krijg geen geluid op mijn headset/of geluid valt weg

Let op dat het er voldoende ingangssignaal is, door bijvoorbeeld het afspeelapparaat harder te zetten.
Aan het laden
Aan het laden